Google Ads

Skuteczne kampanie Google Ads produktowe, tekstowe, displayowe, wideo i remarketing

#oferta #Google Ads

Rekalmy Google Ads to sposób na natychmiastowe dotarcie do klientów, którzy szukają danych produktów i usług. Google Ads wyświetlają się przed organicznymi wynikami wyszukiwania a dobrze zoptymalizowana reklama dociera do tych użytkowników, którzy zainteresowani są kupnem.

Dzięki reklamom Google Ads twója strona zyska znaczny wzrost wartościowego ruchu, którzy przekładać będzie się na zwiększenie sprzedaży produktów bądź usług. Efekty widoczne sa od razu po uruchomieniu reklamy. Zdobądź nowych klientów i przypomnij o sobie stałym dzięki reklamie w wyszukiwarce.

Jak działają kampanie Google Ads i jakich efektów się spodziewać?

Reklamy Google Ads mają na celu bezpośrednią reklamę produktów bądź usług w wyszukiwarce Google. Na Twoją stronę trafiają klienci, którzy szukaj produktu czy usługi, którą właćnie tam znajdzie.

Wybierz kampanię dla Ciebie

Kampanie tekstowe

Reklamy w oknie wyszukiwarki Google

Kampanie tekstowe Google Ads pozwalają na przekazanie maksimum informacji w zwięzłym i krótkim tekście. Użytkownik może także z pozycji wyszukiwarki zadzwonić do firmy bądź wysłać wiadomość e-mail. Kampanie tekstowe ułatwiają klientom podjęcie decyzji o wejściu na stronę gwarantując ruch o wysokiej jakości. Reklamy wyświetlają się przed organicznymi wynikami wyszukiwana, bądź, co rzadsze, na dole pierwszej strony, użytkownik ma chwile na zapoznanie się z treścią reklamy zatem ważne jet to, żeby były w niej zawarte wszystkie najistotniejsze informacje i odpowiedzi na pierwsze pytania. 

Efekty kampanii Google Ads są widoczne od razu po uruchomieniu. Najczęściej algorytm Google uruchamia ją chwilę po włączeniu, czasami trwać może to nawet do kilkudziesięciu godzin. Każde wyświetlenie, kliknięcie i wykonane działanie jest zliczane przez panel Google Ads, dzięki czemu na koniec okresu rozliczeniowego przesłać możemy czytelny i rzetelny raport z działań, wraz z komentarzem.

Budżet przeznaczany na kampanię zależy w dużej mierze od spodziewanego efektu. Przed włączeniem kampanii dokonujemy szacowanych wyliczeń stosunku proponowanego budżetu do efektów. Wysokość każdego z budżetów zatem obliczana jest indywidualnie w zależności od tego, jakie są potrzeby i oczekiwania klienta co do efektów. Jego wysokość zależy także od branży i konkurencyjności w danej niszy. 

Reklamy tekstowe pojawiają się na górze strony wyników wyszukiwana Google, tuż przed wynikami organicznymi, a także na dole strony, po dziesięciu wynikach organicznych. W przypadku bardzo konkurencyjnych branż reklamy pojawiają się także na drugiej i kolejnych stronach wyszukiwania.

Częstotliwość wyświetlania reklamy uzależniona jest od budżetu, i lokalizacji. Ponadto na każde wyszukiwanie jest wykonany przetarg, oznacza to, że w ramach budżetu wykupujemy częstotliwość wyświetleń reklamy. Google także uczy się zachowań użytkowników i chętniej wyświetla reklamy, w które już kliknęliśmy.

Kampanie produktowe i displayowe

Reklamy graficzne na stronach partnerskich Google

Kampanie produktowe oraz displayowi to rodzaj kampanii, które mają za zadanie graficzne zaprezentowanie produktu Twojej firmy jeszcze zanim przejdzie na stronę. Reklamy produktowe pozwalają na zapoznanie się ze zdjęciami i opisem produktów, a także porównanie ich z konkurencyjnymi produktami. Reklamy displayowe to reklamy graficzne, która odpowiadającą na potrzebę tworzenia spójnego wizerunku marki.

Długość trwana kampanii ustalana jest indywidualnie w zależności od celu. Kampanie mogą trwać tydzień, miesiąc, bądź być odnawiane cyklicznie z wyłączniem określonych dni, czy godzin. Długość i szczegóły są ustalane w odniesieniu do badania grupy docelowej.

Tak, realizujemy grafiki według wytycznych Google, ubieramy przedstawiane treści w odpowiednie wymiary oraz formę graficzna zgodną z identyfikacją wizualną marki i wymogami Google do reklamy.

Reklamy wyświetlają się na stronach partnerów Google, w formie ramki oznaczonej jako reklama. Kierujemy reklamy na konkretne strony lub docelowe grupy odbiorców. Kampanie produktowe wyświetlane są w dedykowanej zakładce w wyszukiwarce Google, a także przed organicznymi wynikami wyszukiwania, bądź po ich prawej stronie przy wyświetlaniu na komputerach. 

Kampanie wideo

Reklamy wideo na platformie Youtube i stronach partnerskich Google

Kampanie wideo to sposób na zaprezentowanie produktów i usług w formie wizualnej, dzięki czemu klienci będą mogli sprawdzić jak działa dany produkt, z jaką firmą ma do czynienia, a co najważniejsze, będzie mógł zapoznać się ze stylem życia, jaki dana usługa gwarantuje. Jest to także idealne sposób na zaprezentowanie samej marki i budowanie jej wizerunku.

Reklama może wyświetlać się w serwisie YouTube oraz stronach partnerskich z sieci reklamowej Google, W serwisie YouTube mamy możliwość wyboru zarówno grupy docelowej (wiek, stan cywilny, dzieci, zawód, zainteresowania) jak i konkretne kanały i strony YouTube.

Opieramy się na już dostępnych i istniejących materiałach wideo, które dostosowujemy do potrzeb reklamy. Możemy także we współpracy z naszymi partnerami stworzyć materiał wideo tylko pod reklamę. 

Efekt zależy od z góry założonych celów i oczekiwań. Wideo pomaga w rozwoju sprzedaży, rozwoju identyfikacji i rozpoznawalności marki, w zwiększeniu ilości wejść na stronę www, rozwoju kanałów w serwisie YouTube w tym wzrost liczby subskrypcji i polubień pod filmami.

Remarketing

Reklamy podążające za potencjalnym klientem

Remarketing to reklamy graficzne i tekstowe, które podążają za użytkownikiem. Przypominają mu o tym, że odwiedził stronę i zachęcają go do powrotu i finalizacji zakupu. Dzięki remarketingowi klient jeszcze przez kilka dłuższy czas od chwili odwiedzin sklepu ma szanse na przypomnienie sobie o swojej chęci zakupu. Jest to skuteczny sposób na dotarcie do osób, które są bliskie skorzystania z oferowanych przez firmę ofert. 

Reklamy wyswietlane sa użytkowników na podstawie zaimplementowanych list remarketingowych,. Listy te generowane są poprzez algorytmy śledzenie Google Analytics. 

Remarketing może występować zarówno w formie reklamy graficznej, tekstowej jak i reklamy wideo. Wybór najlepszej opcji zależy od branży, usługi i potrzeb klienta. 

W raporcie generowanym po każdym kolejnym zakończeniu okres rozliczeniowego znajduje się ilość wyświetleń reklamy, ilość kliknięć w reklamę, najpopularniejsze godziny wyświetlania, dane demograficzne, czy lokalizację. Istnieje także możliwość liczenia konwersji takich jak połączenia, czy dodanie do koszyka. 

Dlaczego warto promować produkty i usługi w Google Ads?

Dotrzyj do precyzyjnie określonej grupy odbiorców

Reklamy Google Ads skierowane są do użytkowników szukających konkretnych produktów i usług. Kierowane są nie tyle do osób potencjalnie zainteresowanych, co właśnie do tych, którzy już wykonali działanie w kierunku zakupu. Bardziej precyzyjne opcje targetowania reklam sprawiają, że reklama nie wyświetla sie przypadkowym użytkownikom i trafia dokładnie tam gdzie powinna, nie generując pustego ruchu na stronie.

Odczuj natychmiastowy efekt kampanii

Reklamy Google Ads generują natychmiastowe efekty. Algorytm Google pozwala wyświetlić reklame nawet w kilka chwil po jej opublikowaniu i dzięki temu, reklama od razu generuje wyświetlenia i co za tym idzie wejścia na stronę. Dzięki temu możliwe jest także optymalizowanie reklamy, która nie przynosi po czasie zadowalających efektów. Efekt zależy także od założonej strategii i celu.

Twórz świadomość marki i rozwijaj wizerunek firmy

Reklamy Google Ads, głównie remarketing i reklamy displayowi maja duży wpływ na świadomość marki i wizerunek firmy. Pojawiające się reklamy graficzne oraz w formie wideo sprawiają, że wizerunek marki utrwala się w świadomości potencjalnych klientów.

Rozwijaj sprzedaż produktów i usług

Dzięki reklamom Google Ads możliwe jest niemal natychmiastowe dotarcie do potencjalnie zainteresowanych klientów, co z kolei przekłada się na zwiększenie sprzedaży produktów i usług. Reklamy remarketingowe oraz produktowe pozwalają także na zaprezentowanie wizualne produktów i zapoznanie klientów z wizerunkiem marki.

Poznaj i dotrzyj do sprecyzowanej grupy odbiorców

Reklamy Google Ads pozwalają na precyzyjne kierowanie reklamy ze względu na lokalizacje, godziny wyświetlania, wiek czy zainteresowana. Opcje targetowania, czyli kierowania reklam do sprecyzowanej grupy odbiorców sprawia, że z produktem i usługą trafić możemy dokładnie tam, gdzie chcemy. Dzięki temu otrzymujemy także wysokiej jakości ruch na stronie.

Gwarantowany wzrost zainteresowania firmą

Niezależnie od budżetu przeznaczonego na reklamę, w przypadki Google Ads efekty widoczne są od razu i właśnie dzięki temu, zainteresowanie samą firmą i jej produktami systematycznie wzrasta.

Skutecznie rozwijaj biznes lokalny

Dzięki temu, że reklamy Google Ads mogą być lokalizowane na konkretny obszar, dużo łatwiej dotrzeć do klientów znajdujących się w w najbliższej okolicy. Jest to zatem dobry sposób na rozwój biznesu lokalnego. Reklama lokalizowana na najbliższe otoczenie sprawdza się szczególnie dobrze w przypadku firm usługowych.

Skontakuj się z nami, a pomożemy rozwijać Twój biznes!

Jak prowadzimy proces reklamowy w Google Ads?

Brief

Każdą współpracę rozpoczynamy od briefu, w którym poznajemy Twój biznes, cele oraz obszary, na których chcesz się skupić. To zrozumienie Twojego modelu firmy, produktów i usług pozwala nam spełnić Twoje oczekiwania. Według Twoich potrzeb określimy zakres współpracy oraz stworzymy strategię działań reklam w Google.

Wybór rodzaju kampanii

Doradzamy w wyborze kampanii w oparciu o potrzeby klienta oraz badanie potencjału reklamowego danego biznesu, sprawdzajac poniższe elementy. W efekcie możemy odnieść prognozowane  efekty reklamowe do budżetu reklamowego i celów klienta. 

Badanie fraz kluczowych

Reklamy Google Ads oparte sa na frazach kluczowych. Sprawdzamy ilośc wyszukiwań, ich trudność, koszty jakie generują za kliknięcie. Badamy najkorzystniejsze opcje i sprawdzamy, które najczęściej wyszukiwane frazy przynieść mogą najlepsze efekty.

Sprawdzanie skuteczności grupy docelowej, popularności produktów i miejsc emeisji reklam reklamy

Grupa odbiorców badana jest w odniesieniu do planowanego i proponowanego budżetu, a także celów. Podobnie jest z reklamami graficznymi i produktowymi. Badamy ich popularność, konkurencję i szukamy najlepszych rozwiązań.

Sprawdzanie lokalizacji

Wybór miasta, województwa, regionu czy pewnego promienia oddalonego od danego miejsca ma wpływ na skuteczność reklamy. Dlatego w odniesieniu do branży i konkurencji sprawdzamy, gdzie kierować reklamę, aby była najbardziej skuteczna.

Propozycje budżetu

Budżet określany jest na podstawie proponowanych zasięgów, wyświetleń i ilości potencjalnych klientów w odniesieniu do proponowanej kwoty. Budżet zależy także od celów i konkurencyjności danych fraz.

Kofiguracja algortymu reklamowego

W zależności od rodzaju kampanii podejmujemy działania adekwatne do wybranej metody reklamy.

Kampanie tekstowe Google Ads

  • Wybór fraz kluczowych
  • Przygotowanie tekstów reklamowych
  • Wybór lokalizacji i harmonogramu wyświetlania reklam
  • Konfiguracja rozszerzeń reklamowych (odnośniki do podstron, kierowanie do lokalizacji, numer telefonu, objaśnienia, udogodnienia oferowane przez Twoją firmę)

Kampanie produktowe

  • Wybór produktów
  • Przygotowanie zoptymalizowanych opisów produktów, grafik,
  • Konfiguracja konta Google Merchant Center oraz pliku danych
  • Wybór lokalizacji i harmonogramu wyświetlania reklam

Graficzne kampanie displayowe i kampanie wideo

  • Wybór miejsc docelowych (stron partnerskich i kanałów youtube) oraz grupy odbiorórców
  • Przygotowanie grafik reklamowych lub klipu wideo
  • Stworzenie konwertującego komunikatu marketingowego oraz wezwanie do działania Call to action.
  • Wybór lokalizacji i harmonogramu wyświetlania reklam

Graficzne remarketingu

  • Wybór rodzaju kampanii: tekstowa, graficzna lub wideo
  • Stworzenie list remarketingowych adekwatnych do promowanej oferty
  • Konfiguracja kampanii adekwatnie do jej rodzaju

Bieżąca opieka i optymalizacja kampanii Google Ads

Że w trakcie kampanii regularnie ją sprawdzamy, edytujemy oraz szukamy rozwiazan dajacych najlepsze efekty sprzedazowe, sprawdzamy wyklikanie budżetów oraz patrzymy na konwersje czy sa i ile ich jest. bieżąca opieka nad kampani. Sprawdzamy grupę odbiorców i jak harmonogram odnosi się do skuteczności kampanii

W zależności od rodzaju Twojej działalności możemy realizować zróżnicowane kampanie reklamowe i dokonywać zmian w obrębie budżetu, czy targetowania kampanii w trakcie jej trwania. 

Raport

Co miesiąc przesyłamy Ci raport PDF, który zawiera informacje na temat wykonanych działań i skuteczności kampanii. W raporcie zawieramy wszystkie znaczące informacje z przebiegu reklamy w tym liczba wyświetleń, kliknięć w reklamę i realizacji założonego celu. W raporcie pojawiają się także informacje dotyczące danych demograficznych odbiorców reklam i najlepszego czasu na ich wyświetlanie. 

W raporcie kładziemy nacisk na tłumaczenie zjawisk występujących na Twojej stronie oraz wyciąganiu adekwatnych wniosków.  Raport zawiera również informacje jakie prace wykonamy w najbliższym czasie oraz na czym zamierzamy skupić się w najbliższym czasie.

Dlaczego powinieneś rozwijać firmę z naszą pomocą?

Doświadczenie, wiedza i consulting

Doświadczenie naszych specjalistów pozwala na tworzenie kampanii i doborze reklam, które odpowiadają na potrzeby i zapotrzebowania naszych klientów. Pomagamy w doborze odpowiedniego sposobu reklamowania, treści i grafik najlepiej oddających charakter reklamowanych produktów i marek. Nasze doświadczenie poparte jest wieloma zrealizowanymi z sukcesem projektami.

Efekty i optymalizacja

Działania prowadzone w zakresie reklam Google Ads realizowane są w odniesieniu do założonych celów i spodziewanych efektów. Każda kampania po czasie poddawana jest optymalizacji, ma za zadanie ulepszyć reklamę i lepiej wykorzystywać budżet reklamowe. Przewagą reklam Google Ads jest to, że efekty widoczne są praktycznie natychmiast co daje także szanse na szybką reakcje. 

Bierząca opieka techniczna 

Nasi specjaliści z różnych branż pracują na sukces Twojej firmy. Świadczymy wsparcie techniczny oraz usługi consultingowe by wspomóc Internetowy wizerunek Twojej firmy w sieci. Możemy Ci pomóc zarówno w zakresie technicznych i merytorycznych aspektów Twojej strony WWW, jak również mediów społecznościowych i działań w wyszukiwarce Google.

Ile kosztują reklamy Google Ads?

Koszt reklamy Google Ads uzależniony jest od wielu aspektów. Przede wszystkim zależy to od założonego celu i spodziewanych efektów. W przypadku reklam Google Ads sama skuteczność w dużej mierze zależy od zainwestowanego budżetu. Przy okazji planowania kosztów kampanii należy wziąć także pod uwagę konkurencję i prognozowany koszt za jedno kliknięcie. Dużą zaletą reklam Google Ads jest naliczanie CPC to znaczy, że samo wyświetlenie reklamy nie generuje kosztów, dopiero kliknięcie w nią i przejście na stronę powoduje naliczenie kosztów. 

Jaki budżet przeznaczyć na reklamę?

Kwestia wysokości budżetu uzależniona jest od wielu aspektów. Pomagamy w wybraniu właściwego i najbardziej optymalnego budżetu, a także przedstawiamy prognozowane efekty do każdego z zaproponowanych budżetów. Decyzje dotyczące ostatecznego budżetu reklamowego podejmowane są przez klientów w odniesieniu do prognozowanych kosztów. 

Zapytaj nas o propozycję dla Twojej firmy