#oferta #SOCIAL MEDIA
Prowadzenie profili w miediach społecznościowych jest sposobem na budowanie spójnego wizerunku marki, identyfikacji wizualnej oraz rozpoznawalności. To także najprostsze narzędzie do komunikacji z klientami i sposób na zdobywanie ich zaufania. W zależności od branży może to być dopełnienie działań innych kampanii marketingowych, bądź samodzielnie działające narzędzie do zwiększania sprzedaży.
Kampanie w Social Media to doskonały sposób na dotarcie do szerokiego grona odbiorców zarówno tych, którzy znają Twoją markę, jak i tych, którzy jeszcze o niej nie wiedzą. Warto zadbać o obecność marki na Facebooku i Instagramie bo właśnie dzięki niej marka ma szanse na codzienną obecność w życiu swoich klientów.
Dobre praktyki w mediach społecznościowych – czyli jak działać by zwiększać zasięgi?
Prowadzenie profili w Social Mediach powinno się opierać w głównej mierze na regularności, dzięki której możliwe jest utrzymywanie stałej relacji z klientami. Dzięki tej regularności przyzwyczajmy także odbiorców do dni i godzin publikacji, podczas których są oni najbardziej aktywni. Podczas przygotowania postów należy pamiętać o spójnej wizualnej identyfikacji postów, o tym, aby treść była nieprzytłaczająca i wartościowa. Warto dzielić się wiedzą i publikować treści, które są przydatne dla odbiorców oraz ich angażują, w tym informacje o promocjach, czy konkursy.
Skutecznie rozwijamy profile Facebook i Instagram
Rozwój profilu Facebook
Rozwój zasięgów organicznych, interaktywności profilu oraz kampanie promocyjne
Optymalizacja profilu na Facebooku to część dbania o wizerunek i spójną identyfikację wizualną marki. Konieczne jest przeanalizowanie obecnego profilu i wypracowanie strategii spójnej z tym, co reprezentuje dana marka. Optymalizacja dotyczy zarówno samej treści, czyli tego, co i w jakim stopniu jest udostępniane na stronie, kwestii wizualnej, czyli graficznej, oraz komunikacyjnej.
Facebook jako medium społecznościowe bazuje na reakcjach i zainteresowaniu użytkowników. Im więcej reakcji, udostępnień i komentarzy, tym większy zasięg posta, który przekłada się na rozpoznawalność marki, produkty, czy usługi. Interakcje to istotny wyznacznik popularności danej treści, które mogą przełożyć się na decyzje biznesowe, czy inwestycje w przyszłości, ponieważ wskazują co budzi zainteresowanie odbiorców. To także sposób na budowanie zaufania i zainteresowania marką.
Stworzenie strategii publikacji pozwala zaplanować w wyprzedzeniem działania mające na celu zwiększanie sprzedaży, czy wprowadzanie nowych usług na rynek. To także dowód na to, że działania przez nas podejmowane są przemyślane i podparte. Ponadto identyfikacja wizualna postów to niezwykle istotny element w budowaniu spójności w wyglądzie mediów społecznościowych, strony internetowej i innych elementów tworzących markę. Identyfikacja ta budowana jest w oparciu o istniejące już elementy, bądź tworzona od podstaw, jeśli jest taka konieczność.
Płatne reklamy to świetny sposób na zwiększanie świadomości marki, dotarcie do osób, które nie znają produktów, czy usług, ale są w kręgu potencjalnie zainteresowanych osób. Ponadto Facebook reaguje na płatne reklamy i promowania postów zwiększaniem zasięgów organicznych postów.
Rozwój profilu Instagram
Rozwój interaktywnej społeczności, zasięgów i kampanii promocyjnych
24 godzinne relacje na Instagramie, czyli InstaStory, to bardzo popularne narzędzie zarówno do publikacji treści, jak i promocji. Jest to sposób na publikowanie informacji na temat aktualnych działań, przypomnienie obowiązujących promocji, przedstawienie fragmentów z życia firmy. Jest to również idealne narzędzie do publikowanie krótkich, bezpośrednich filmów, w których można zwrócić się wprost do użytkowników.
Regularność w publikacji postów jest ważna zarówno z pozycji użytkowników, jak i samego Instagrama, który docenia regularność postów zwiększaniem zasięgów. Regularne publikowanie postów jest także sposobem na zachowanie stałego kontaktu z klientami i budowanie zintegrowanej społeczności. Profil w mediach społecznościowych składa się także na tworzenie spójnego wizerunku marki.
Dlaczego Twój biznes powinien rozwijać się w mediach społecznościowych?
Dotrzyj do szerokiego grona zaangażowanych odbiorców
Zdecydowana większość społeczeństwa korzysta z mediów społecznościowych. Można tam znaleźć także Twoich klientów, którzy właśnie tam w pierwszej kolejności będą szukać bieżących informacji na temat firmy, godzin otwarcia, czy nowych promocji. Również za pośrednictwem tym mediów mogą chcieć się skontaktować. Dlatego posiadanie profilu w mediach społecznościowych jest niezwykle istotne i pozwala na szybkie dotarcie do grona zaangażowanych odbiorców i poszerzanie tego grona, wraz z rozwojem działalności.
Buduj solidną relację z klientem
Budowanie relacji z klientem powinno dziać się na solidnym fundamencie zaufania. Klient otrzymuje wysokiej jakości usługi, czy produkty, odwdzięczając się kolejnymi zakupami i poleceniem swoim znajomym, czy rodzinie. Pozostawanie w stałym kontakcie, możliwości zaoferowania promocji, rabatów, czy dzielenie się wiedzą jest dużo łatwiejsze, dzięki mediom społecznościowym. To dzięki nim możemy stworzyć społeczność.
Zbuduj wizerunek eksperta
W wielu branżach równie istotne co dzielenie się informacjami na temat samych produktów i usług jest dzielenie się wiedzą. Sprawdza się to w przypadku branż kosmetycznych, samochodowych, fryzjerskich, prawniczych, artykułów dziecięcych, czy rolniczych. Wszędzie tam, gdzie istnieje zapotrzebowanie na wiedzę, którą można z powodzeniem dzielić się na Facebooku czy Instagramie, zarówno w formie grafik, jak i tekstu. Dzięki temu w oczach klientów stajemy się ekspertami z danej dziedziny.
Twórz świadomość marki i rozwijaj wizerunek firmy
Obecność w mediach społecznościowych to także sposób na stworzenie świadomości marki i rozwijanie przyjętego wizerunku. Dzięki temu możliwe jest stworzenie wspólnej identyfikacji, dzięki której klient od razu będzie w stanie skojarzyć dane zdjęcie, czy kolor z firmą, którą reprezentuje. Świadomość i spójny wizerunek pozytywnie oddziałują na zachowania konsumentów.
Stwórz zaangażowaną i oddaną społeczność
Prowadząc profile w mediach społecznościowych można także stworzyć zaangażowaną społeczność, która wyczekiwać będzie kolejnych nowych produktów, czy usług. Jest to także doskonały sposób na to, aby stworzyć miejsce, w którym klienci będą wymieniać się uwagami, zastosowaniami, czy innymi informacjami na temat firmy. Z pewnością będzie to dla wielu klientów pomocne.
Realizuj rzetelną i otwartą komunikację z Twoją firmą
Komunikacja nie tylko międzyludzka ale także ta z markami przeniosła się do internetu, dlatego bardzo istotne jest dbanie o dobrą komunikację. Poprzez dobrą komunikację rozumiemy otwartość, rzetelność i szybkość w podejmowaniu odpowiednich wątków. Oferujemy wsparcie, a nawet całkowite przejęcie tej sfery obsługi mediów społecznościowych ponieważ z pewnością jest to kwestia wymagająca dużego zaangażowania.
Skutecznie rozwijaj biznes objęty zakazem reklamy
Pewne branże, w tym branże medyczne, prawnicze, objęte są zakazem reklamowania. Jednak dobrze prowadzone media społecznościowe sprawią, że klienci będą w stanie dotrzeć do informacji dotyczących działalności, wymienić się opiniami i poznać najważniejsze z ich punktu widzenia kwestie. Media społecznościowe pozwalają na rozwój i docieranie do klientów tym z branż, które nie mogą do tego celu wykorzystywać płatnych narzędzi.
Skontakuj się z nami, a pomożemy rozwijać Twój biznes!
Jak prowadzimy proces rozwoju profili Facebook i Instagram?
Brief
Każdą współpracę rozpoczynamy od briefu, w którym poznajemy Twój biznes, cele oraz obszary, na których chcesz się skupić. To zrozumienie Twojego modelu firmy, produktów i usług pozwala nam spełnić Twoje oczekiwania. Według Twoich potrzeb określimy zakres współpracy oraz stworzymy całą strategię prowadzenia profilów w mediach społecznościowych.
Strategia publikacji i identyfikacja wizualna postów
Częstotliwość postów
W mediach społecznościowych ważna jest regularność oraz systematyczność publikowania postów. Obie kwestie powinny być dostosowane pod użytkowników, pojawiać się właśnie wtedy, kiedy określona grupa docelowa spędza czas w mediach społecznościowych. Istotne są zarówno dni tygodnia, w których pojawiają się nowe posty, jak i godziny ich publikacji. Ilość postów dostosowana powinna być do tematyki branży.
Identyfikacja wizualna postów
Identyfikacja wizualna postów, czyli grafiki, zdjęcia, używane kolory i czcionki, to wszystko ma ogromny wpływ na budowanie spójnego wizerunku firmy. Tak przemyślane posty wpływają pozytywnie na odbiór całej marki przez użytkowników i budzą dobre skojarzenia. Identyfikacja postów powinna być spójna z identyfikacją strony internetowej.
Rodzaje publikowanych treści
Publikowane treści powinny odnosić się do tematyki działalności firmy, odpowiadać na najistotniejsze zagadnienia i docierać do grupy odbiorców obserwujących stronę. Przemyślana, dobrze dobrana tematyka to klucz do zaangażowania i tworzenia spójnego wizerunku. Treść postów powinna opierać się głównie na tematyce działalności, a także odpowiadać na panującą na świecie sytuację.
Oznaczanie postów
Tagowanie i oznaczanie postów powoduje zwiększanie zasięgów i docieranie do większego grona odbiorców. Dzięki temu, nawet osoby, które nie należą do fanów strony, mogą zobaczyć publikowane posty. Jest to także dobry sposób, na stworzenie zaangażowanej społeczności, która będzie oznaczać i tagować firmę.
Optymalizacja profilu
Optymalizację profili w mediach społecznościowych realizujemy na dwóch płaszczyznach.
Optymalizacja profilu
Przed podjęciem działań samej publikacji postów, konieczna jest optymalizacja profili, która polega w głównej mierze na dodaniu brakujących danych, poprawie tych nieaktualnych, sprawdzenia wszystkich informacji, zmianie, poprawie opisów, zmiana struktury menu i poprawa czytelności pod użytkownika.
Analiza grupy odbiorców profilu
Nie zawsze rzeczywista grupa odbiorców jest założoną z góry grupą odbiorców, dlatego konieczna jest analiza preferencji osób odwiedzających i wchodzących w interakcję ze stroną. Publikacja postów, w tym treści, godziny, dni tygodnia powinny być właśnie pod te grupę dostosowane.
Realizacja strategii rozwoju profilu
W zależności od rodzaju Twojej działalności możemy realizować 4 strategie rozwoju profilów w mediach społecznościowych, adekwatne do rodzaju prowadzonej działalności.
Rozwój profili firm usługowych
W przypadku firm usługowych najważniejszy jest szybki kontakt oraz udzielenie najważniejszych informacji. W związku z tym profil w mediach społecznościowych powinien być dobrze zoptymalizowany i zawierać wszystkie najważniejsze informacje, aktualne oferty i promocje.
Rozwój profili sklepów Internetowych
Profile sklepów w mediach społecznościowych to miejsce, które możne być wykorzystywane zarówno do prezentacji produktów, ofert, promocji, jak i miejscem typowo sprzedażowym. To także doskonały sposób na tworzenie społeczności, która będzie się wymieniać informacjami, czy opiniami na temat produktów.
Rozwój profili firm lokalnych
Firmy lokalne istniejące w mediach społecznościowych powinny stawiać przede wszystkim na skuteczną, szybką i dobrą komunikację, dzięki której klientom będzie łatwiej uzyskać najważniejsze informacje. Bardzo istotne jest także optymalizacja profili.
Rozwój profili firm objętych zakazem reklamy - placówki zdrowia, kancelarie prawne, przychodnie weterynarynaryjne
Branże objęte zakazem reklamowania mogą dzięki mediom społecznościowym stworzyć miejsce, w którym mogą dzielić się wiedzą, informacjami na temat obszarów swojej działalności, oferowanych zabiegów i innych kwestii. Bardzo dobrze sprawdza się to właśnie przy usługach takich jak placówki zdrowia, kancelarie, czy przychodnie weterynaryjne.
Wartościowy Content odpowiedzią na potrzeby klienta
Posty tworzone w mediach społecznościowych powinny być charakteryzować się wysoką jakością, odpowiadać na potrzeby użytkowników i być postami o merytorycznej, wartościowej treści. W przypadku tworzenia contentu na Facebooka czy Instagram ważne jest dopasowanie do odpowiedniego medium, a także do konkretnej grupy odbiorców.
Treści postów powinny być zwarte i w kilku zdaniach zawierać wszystkie najważniejsze informacje. Media społecznościowe wymagają także bardziej lekkiego i mniej formalnego języka.
Jeśli masz problem z contentem dopasowanym do Twoich postów, to napisz do nas, a zajmiemy się tym za Ciebie.
Konkursy, promocje, giveaway'e
W procesie link buildingu pozyskujemy wysokiej jakości odnośniki do Twojej witryny. Do każdej strony podchodzimy indywidualnie i opracowujemy dedykowaną strategię. Mamy świadomość, że każda branża jest inna i wymaga odpowiedniego wyboru działań. Naszym celem jest zapewnienie stronie klienta stabilnych i regularnych wzrostów widoczności. W związku z tym staramy się wybierać najbardziej wartościowe źródła pozyskiwania linków dokonując ich analizy poprzez wykorzystanie specjalistycznych narzędzi SEO. Stawiamy też na pełną transparentność działań. Wszystkie zdobyte przez nas odnośniki są raportowane.
Tworzenie i promocja wydarzeń
Sposobem na zwiększenie naturalnego ruchu na stronie na Facebooku, czy Instagramie i zwiększeniem zainteresowania produktami, jest organizacja konkursów. Atrakcyjne nagrody i jasne zasady sprawiają, że użytkownicy chętnie biorą udział w różnego rodzaju konkursach, które dodatkowo zwiększają zasięgi postów. Nagradzanie swoich fanów i osoby obserwujące stronę kodami rabatowymi i rozdawanie drobnych upominków także jest świetnym sposobem na zachęcanie do śledzenia tego, co dzieje się w mediach społecznościowych danej marki.
Komunikacja z klientami
W procesie link buildingu pozyskujemy wysokiej jakości odnośniki do Twojej witryny. Do każdej strony podchodzimy indywidualnie i opracowujemy dedykowaną strategię. Mamy świadomość, że każda branża jest inna i wymaga odpowiedniego wyboru działań. Naszym celem jest zapewnienie stronie klienta stabilnych i regularnych wzrostów widoczności. W związku z tym staramy się wybierać najbardziej wartościowe źródła pozyskiwania linków dokonując ich analizy poprzez wykorzystanie specjalistycznych narzędzi SEO. Stawiamy też na pełną transparentność działań. Wszystkie zdobyte przez nas odnośniki są raportowane.
Monitorowanie działań
Na bieżąco śledzimy trendy i zmiany na stronach marek w mediach społecznościowych, dbając o to, aby działania odpowiadały na to, co dzieje się wokół poszczególnych produktów, czy usług. Monitorowanie działań dotyczy także pojawiających się komentarzy, opinii i wiadomości.
Raport
Bardzo istotnym aspektem prowadzenia profili w mediach społecznościowych jest komunikacja z klientami. Bardzo często to właśnie do internetu przenosi się część pytań, które były zadawane telefonicznie, czy za pośrednictwem maili. Dobra optymalizacja profilu, wypracowanie bota odpowiadającego na proste pytania i dobrze zorganizowana obsługa klienta sprawią, że komunikacja z pośrednictwem mediów będzie bardzo wygodnym sposobem zarówno dla marki, jak i dla klienta.
Dlaczego to my powinniśmy prowadzić dla Twój profil firmowy?
Doświadczenie i wiedza
Ponad 5 letnie doświadczenie naszych specjalistów w prowadzeniu profilów w mediach społecznościowych daje świetne efekty w rozumieniu jak działa dane mediów i jakie są jego możliwości. Na naszym koncie jest wiele działań reklamowych zakończonych sukcesem. Pracujemy z różnymi branżami, a nasze portfolio regularnie się powiększa.
Świeże pomysły
Działania w mediach społecznościowych nastawione są głównie na nowe rozwiązania i pomysły. Social Media każdego dnia wyglądają inaczej i ważne jest trzymanie ręki na pulsie i reagowanie na zmiany i to, co dzieje się na świecie , czy w w danej branży.
Sprawdzone rozwiązania
Dzięki wiedzy i doświadczeniu wiemy co działa i co przynosi najlepsze efekty. Wdrażamy sprawdzone rozwiązania tam, gdzie jest na to miejsce i szukamy najlepszych rozwiązań, które mają na celu przynieść jak najlepsze efekty.
Efekty
Efekty w działaniach Social Media widoczne są praktycznie natychmiast. Ważne jest budowanie społeczności, która będzie wracać, będzie zainteresowana nowościami i działaniami marki. Media społecznościowe to także idealne miejsce do stworzenia bezpiecznego miejsca do dzielenia się informacjami na temat produktów i firmy samej w sobie.
Pełne wsparcie
Nasi specjaliści z różnych branż pracują na sukces Twojej firmy. Świadczymy wsparcie techniczny oraz usługi consultingowe by wspomóc Internetowy wizerunek Twojej firmy w sieci. Możemy Ci pomóc zarówno w zakresie technicznych i merytorycznych aspektów Twojej strony WWW, jak również mediów społecznościowych i działań w wyszukiwarce Google.
Ile kosztuje prowadzenie profilu na Facebooku i Instagramie?
Na cenę usługi pozycjonowania wpływ ma wiele czynników, począwszy od rodzaju strony internetowej – duży sklep internetowy, firma usługowa, biznes lokalny – mają duży wpływ na ilość oraz rodzaj działań do podjęcia. Zakres działań ustalany jest na początku współpracy, ale może wraz z trwaniem współpracy ulec zmianie. Kolejnym ważnym czynnikiem jest rodział działań on-site, off-site można je wykonać w ramach całego pakietu usług lub rozdzielić. Przed nawiązaniem współpracy przedstawiamy rekomendowaną opcję finansową wraz z ilością działań, które warto podjąć by osiągnąć sukces.
Jakich efektów mogę się spodziewać po rozwoju profilu firmowego?
Pozycjonowanie stron jest procesem, dlatego jest to strategia długoterminowa. Dla domen internetowych z historią pierwsze efekty mogą być widoczne już po procesie optymalizacji strony. W przypadku nowych domen na efekty trzeba poczekać kilka miesięcy, aby algorytmy wyszukiwarki Google zaczęły traktować ją jako zaufaną i zaczęła wyświetlać się na wysokich pozycjach na popularniejszych frazach kluczowych. Czas jaki należy odczekać na efekty kampanii SEO zależny jest od branży oraz intensywności działań. Warto również zwrócić uwagę, że w wielu branżach o dużej konkurencyjności topowe pozycje zajęte są przez silne serwisy pozycjonujące się od wielu lat. Proces pozycjonowania wtedy ulega wydłużeniu, a lternatywą okazuje rozwój widoczności strony o frazy kluczwe tzw. „długiego ogona”.