Kampania Nowa Sofa Google Ads
Założenia projektowe
Założeniem promocji w sieci było zaproszenie klientów do składania zamówień telefonicznie, czyli zamawianie jedzenia z dostawą. Postawiliśmy na kampanie Google Ads. Kampania dla restauracji Nowa Sofa z Wisły nakierowana była na konwersje, czyli uzyskiwanie połączeń telefonicznych klientów zainteresowanych zamówieniem jedzenia. Restauracja specjalizuje się w serwowaniu pizzy, a z początkiem roku poszerzyła asortyment o burgery, także na wynos. Reklama działa w dwóch trybach – tygodniowej i weekendowej, z różnym budżetem.
Kampania wyświetlana w dwóch trybach
Reklamy wyświetlane są w trybie tygodniowym oraz weekendowym, w zmiennym budżecie i różnych godzinach.
Cel - konwersja
Głównym celem kampanii jest mierzenie konwersji, czyli liczby połączeń telefonicznych z reklamy.
Harmonogram i lokalizacja
Reklamy wyświetlane są wyłącznie w godzinach otwarcia restauracji i na sprecyzowanym obszarze Wisły i najbliższej okolicy.
Realizacja
Reklama Google Ads, z racji na specyfikację, kierowana jest wyłącznie do odbiorców na terenie Wisły i najbliższej okolicy, czyli do osób, które obejmuje usługa dowozu z restauracji, oraz tych, którzy są w stanie dotrzeć do samej restauracji osobiście. Część budżet przeznaczona jest na reklamę, która wyświetla się w tygodniu, w godzinach otwarcia restauracji, część na reklamę weekendową. Obie reklamy docierają do specyficznego grona odbiorców.
W związku z wprowadzeniem nowych dań do karty, przez dłuższy czas promowaliśmy właśnie burgery i na nich skupiała się spora część budżetu.
Ostateczny efekt
Reklama skierowana na konwersje – połączenie telefonicznie – generuje bardzo zadowalająca ilość odpowiedzi. Reklama działa na stosunkowo niewielkim rynku, jednak warto wziąć pod uwagę sporą liczbę turystów. Ponadto czas, w którym restauracja była zamknięta i realizowała głównie dania na wynos bardzo pozytywnie wpłynęła na efektywność reklamy. Średnia liczba konwersji w miesiącu oscyluje w okolicach 100 – są to jedynie połączenie z samej reklamy.