Konwersja jest jednym z kluczowych elementów w prowadzeniu sklepu internetowego. Warto przy tym pamiętać, że nie jest jednoznaczna ze sprzedażą – jako konwersję rozumieć można zapisy do newslettera, dodanie produktów do koszyka czy zrealizowanie zakupu. Podpowiadamy, jak w prosty sposób zoptymalizować sklep, by zwiększyć wyniki konwersji.
Po pierwsze analiza
Przede wszystkim, żeby zwiększyć konwersję – niezależnie od tego, co przez nią rozumiemy – trzeba wiedzieć, na jakim kształtuje się poziomie obecnie. Najpowszechniej stosowanym, chyba na całym świecie, narzędziem do analityki jest oczywiście Google Analytics. Odpowiednia konfiguracja pozwala szybko i łatwo mierzyć konwersje w Twoim sklepie. To tutaj sprawdzisz też, czy wprowadzone zmiany przynoszą efekty. Brak analityki to duży błąd – bez odpowiedniej wiedzy błądzisz po omacku i nie jesteś w stanie określić, które działania przynoszą najlepszy efekt.
Przyjrzyj się swojemu sklepowi i klientom
Czy wyróżniasz odpowiednie produkty, wyraźnie informujesz o promocjach i wyprzedażach? Czy podział na kategorie jest jasny, a nawigacja po stronie przejrzysta? Jakich call to action używasz? Zastanów się, czego oczekują Twoi klienci i zrób wszystko, by wyjść tym oczekiwaniom naprzeciw. Oczywiście nie ma tu złotego środka. Niektórzy odwiedzający Twój sklep będą szukali najniższych cen, drudzy przyjdą po konkretny produkt, jeszcze innych interesować będzie polityka zwrotów albo metody płatności. Dlatego kluczowe jest dobre poznanie grupy odbiorców, którzy z największym prawdopodobieństwem dokonają zakupu, zbadanie ich oczekiwań i wyjście tym oczekiwaniom naprzeciw.
Prosta ścieżka zakupowa
Warto zadbać o to, by ścieżka zakupowa była możliwie prosta. Na pewno też korzystasz ze sklepów internetowych. Przypomnij sobie, jak bardzo zniechęca Cię, gdy nie możesz szybko zlokalizować na stronie koszyka lub dokonać zakupów bez rejestracji. Albo kiedy chcesz zapłacić za zakupy i nagle okazuje się, że sklep nie oferuje preferowanej przez Ciebie formy płatności. Z reguły takie sytuacje kończą się wyjściem ze sklepu bez sfinalizowania zakupu. A teraz odtwórz ścieżkę zakupową we własnym sklepie i sprawdź, ile takich błędów popełniasz…
Świat opiera się na… opiniach
Coraz częściej własne wybory opieramy o opinie innych. Dotyczy to nie tylko produktów, które kupujemy, ale też miejsc, w których dokonujemy zakupów. O ile jednak możliwość oceniania konkretnych produktów jest w sklepach internetowych powszechna, to już oceny samego sklepu niekoniecznie. Warto jednak opublikować przynajmniej kilka opinii od zadowolonych klientów – przełoży się to na większe zaufanie osób, które z Twoim sklepem nie miały wcześniej do czynienia.
After that, you can check out the entertainment on the website plinko casino
To tylko kilka prostych kroków. Jesteśmy jednak przekonani, że przełożą się one na zwiększenie konwersji w Twoim sklepie internetowy. A jeśli chcesz wynieść go na jeszcze wyższy poziom, chętnie Ci w tym pomożemy!