Dobierane grupy docelowej, czyli co zrobić, by Twoja reklama dotarła do odpowiednich osób

Nawigacja po artykule:

Nawet najlepsza kreacja reklamowa nie przyniesie efektów, jeżeli nie dotrze do tych osób, do których powinna. Znasz doskonale swoich klientów, nic nie powinno więc stać na przeszkodzie, by stworzyć odpowiednią grupę odbiorców. A jednak prawidłowe targetowanie reklam w mediach społecznościowych często okazuje się problematyczne. Podpowiadamy, jak wyłuskać potencjalnych klientów spośród wszystkich użytkowników social mediów!

Zacznijmy od podstaw – dane geograficzne i demograficzne

To absolutna podstawa i, przynajmniej teoretycznie, nie powinna stanowić problemu. Możesz ustawić wiek oraz płeć odbiorców reklamy, a dzięki wyborowi lokalizacji docierać do mieszkańców konkretnych miast, województw czy regionów. Okazuje się jednak, że nawet te podstawowe ustawienia kryją tajemnice! Weźmy na przykład lokalizację. Z jaką dokładnością można ją określić? Standardowy minimalny promień na Facebooku to 17 kilometrów. Osoby, które z narzędziami reklamowymi są mniej zaprzyjaźnione może zatem zaskoczyć, że istnieje możliwość dotarcia do odbiorców w promieniu nawet jednego kilometra od wskazanego miejsca!

Uważaj na zainteresowania

Dokładniejsze targetowanie reklam możliwe jest m.in. dzięki zainteresowaniom, które platformy społecznościowe przypisują wszystkim użytkownikom. Niestety, często zainteresowania są mocno ogólne. Można w ciemno założyć, że zainteresowanie modą czy kosmetykami przypisane będzie większości kobiet, a motoryzacją większości mężczyzn. Takie targetowanie reklamy będzie więc zbyt ogólne. Warto zagłębić się w temat zainteresowań i dobierać je precyzyjniej.

Nie bój się zawężania

Panuje powszechne przekonanie, że należy docierać do jak największej liczby odbiorców. Oczywiście ta metoda może przynieść efekty. Warto jednak spróbować odwrotnego sposobu – wyboru grupy węższej, ale jak najbardziej sprecyzowanej. Załóżmy, że sprzedajesz przez internet damską odzież. Szeroką grupą będą więc kobiety zainteresowane modą. Dokładniejsze targetowanie może uwzględnić na przykład fanki znanego projektanta albo popularnej odzieżowej sieciówki. Jeżeli dodasz do tego osoby robiące zakupy online, możesz mieć pewność, że odbiorczynie Twojej reklamy chętnie kupią Twoje produkty.

Zbliżające się urodziny lub rocznica? Wykorzystaj to!

Facebook dysponuje masą informacji o swoich użytkownikach. I dzieli się tą wiedzą z reklamodawcami. Możesz więc dotrzeć do osób, które wkrótce będą obchodziły rocznicę ślubu. Albo do znajomych osób, które niebawem będą obchodzić urodziny! Możliwości są niemal nieograniczone!

Chcesz wynieść swoje reklamy w mediach społecznościowych na nowy poziom? Skontaktuj się z nami, chętnie Ci w tym pomożemy!

Dołącz do grona zadowolonych klientów