Co nowego w Google Ads w 2019 roku?

Miniony rok pe艂en by艂 du偶ych zmian, g艂贸wnie systemowych w Google Adwords, kt贸re w lipcu 2018 oficjalnie sta艂o si臋 Google Ads. Zmieni艂 si臋 tak偶e panel, co dla wielu u偶ytkownik贸w by艂o trudn膮 do zaakceptowania zmian膮. Co prawda nowy widok by艂 dost臋pny w wersji beta, ale si艂膮 przyzwyczajenia zwyci臋偶a艂a. Rok 2018 jest tak偶e czasem rozwini臋cia i udoskonalenia kampanii typu 鈥瀞mart鈥, kt贸ra wspomagana jest przez samo ucz膮ce si臋 algorytmy.

 

Nowo艣ci, jakie przynios艂a wersja 鈥瀞mart鈥 to z pewno艣ci膮 inteligentne kampanie produktowe, kt贸re 艂膮cz膮 tradycyjne reklamy z dynamicznym remarketingiem. Google tak偶e stara si臋 wymusza膰 na u偶ytkownikach nowy model atrybucji, oparty na danych. Co nowego Google przygotowa艂o na ten rok?

 

 

  • Prostsza obs艂uga kampanii

Wspomniane wy偶ej zmiany panelu mia艂y za zadanie upro艣ci膰 obs艂ug臋 Ads贸w i sprawi膰, by by艂y przyjemniejsza dla mniej do艣wiadczonych u偶ytkownik贸w. Bardzo wiele rozwi膮za艅 dost臋pnych w tej nowej wersji powsta艂a z my艣l膮 o 鈥瀕aikach鈥, dlatego jest to innowacja przez wiele agencji nazywana krokiem wstecz.

 

  • Odej艣cie od klasycznego pojmowania s艂贸w kluczowych

Wprowadzenie na polski rynek aplikacji Asystent Google sprawia, 偶e zbli偶amy si臋 do zachodniego modelu wyszukiwania g艂osowego, kt贸re wed艂ug wyszukiwarki, jest przysz艂o艣ci膮. Dlatego Google wprowadzana bardziej elastyczne dopasowanie s艂贸w kluczowych w Google Ads, z my艣l膮 w艂a艣nie o wyszukiwaniu g艂osowym. Bardzo trudne, zw艂aszcza dla niekt贸rych bran偶, mo偶e by膰 zacie艣nianie puli wyra偶e艅 kluczowych do konkretnych fraz z pomini臋ciem dodatkowych s艂贸w kluczowych.

 

  • Dopasowanie wynik贸w wyszukiwania

Odpowied藕 wyszukiwarki na dane zapytanie jest wynikiem oddzia艂ywania coraz wi臋kszej ilo艣ci czynnik贸w. Dlatego Google chce d膮偶y膰 do jak najbardziej spersonalizowanego wy艣wietlania wynik贸w poprzez zmniejszanie ilo艣ci wynik贸w. W konsekwencji u偶ytkownik otrzyma przefiltrowane wyniki z du偶ym naciskiem na te p艂atne.

 

  • Machine learning

2019 rok z pewno艣ci膮 b臋dzie rokiem rozwoju Google pod wzgl臋dem algorytm贸w zarz膮dzaj膮cych stawkami. Nie jest dost臋pny typ kampanii, kt贸re tworzone s膮 z my艣l膮 o niewielkich bud偶etach. Ten rok ma da膰 nowe rozwi膮zania, kt贸re zwi臋ksza膰 b臋d膮 efektywno艣膰 kampanii bez konieczno艣ci r臋cznego zarz膮dzania stawkami. Mo偶e nawet udoskonaleniu ulegnie AdWords Express.

 

Oczywi艣cie na to, na ile wy偶ej wymienione nowo艣ci rzeczywi艣cie nimi b臋d膮, musimy poczeka膰. Jednak nie ulega w膮tpliwo艣ci, 偶e rozwijaj膮cy si臋 mechanizm wyszukiwania g艂osowego i nastawienie na du偶ych reklamodawc贸w z roku na rok zmienia rynek i sprawia, 偶e Goodle Ads r贸wnie偶 ulega przekszta艂ceniom.