Co nowego w Google Ads w 2019 roku?

Miniony rok pełen był dużych zmian, głównie systemowych w Google Adwords, które w lipcu 2018 oficjalnie stało się Google Ads. Zmienił się także panel, co dla wielu użytkowników było trudną do zaakceptowania zmianą. Co prawda nowy widok był dostępny w wersji beta, ale siłą przyzwyczajenia zwyciężała. Rok 2018 jest także czasem rozwinięcia i udoskonalenia kampanii typu „smart”, która wspomagana jest przez samo uczące się algorytmy.

 

Nowości, jakie przyniosła wersja „smart” to z pewnością inteligentne kampanie produktowe, które łączą tradycyjne reklamy z dynamicznym remarketingiem. Google także stara się wymuszać na użytkownikach nowy model atrybucji, oparty na danych. Co nowego Google przygotowało na ten rok?

 

 

  • Prostsza obsługa kampanii

Wspomniane wyżej zmiany panelu miały za zadanie uprościć obsługę Adsów i sprawić, by były przyjemniejsza dla mniej doświadczonych użytkowników. Bardzo wiele rozwiązań dostępnych w tej nowej wersji powstała z myślą o „laikach”, dlatego jest to innowacja przez wiele agencji nazywana krokiem wstecz.

 

  • Odejście od klasycznego pojmowania słów kluczowych

Wprowadzenie na polski rynek aplikacji Asystent Google sprawia, że zbliżamy się do zachodniego modelu wyszukiwania głosowego, które według wyszukiwarki, jest przyszłością. Dlatego Google wprowadzana bardziej elastyczne dopasowanie słów kluczowych w Google Ads, z myślą właśnie o wyszukiwaniu głosowym. Bardzo trudne, zwłaszcza dla niektórych branż, może być zacieśnianie puli wyrażeń kluczowych do konkretnych fraz z pominięciem dodatkowych słów kluczowych.

 

  • Dopasowanie wyników wyszukiwania

Odpowiedź wyszukiwarki na dane zapytanie jest wynikiem oddziaływania coraz większej ilości czynników. Dlatego Google chce dążyć do jak najbardziej spersonalizowanego wyświetlania wyników poprzez zmniejszanie ilości wyników. W konsekwencji użytkownik otrzyma przefiltrowane wyniki z dużym naciskiem na te płatne.

 

  • Machine learning

2019 rok z pewnością będzie rokiem rozwoju Google pod względem algorytmów zarządzających stawkami. Nie jest dostępny typ kampanii, które tworzone są z myślą o niewielkich budżetach. Ten rok ma dać nowe rozwiązania, które zwiększać będą efektywność kampanii bez konieczności ręcznego zarządzania stawkami. Może nawet udoskonaleniu ulegnie AdWords Express.

 

Oczywiście na to, na ile wyżej wymienione nowości rzeczywiście nimi będą, musimy poczekać. Jednak nie ulega wątpliwości, że rozwijający się mechanizm wyszukiwania głosowego i nastawienie na dużych reklamodawców z roku na rok zmienia rynek i sprawia, że Goodle Ads również ulega przekształceniom.