Słyszysz Instagram, myślisz “ładne, niekoniecznie naturalne, fotki”? Spróbujemy przekonać Cię, że ta popularna platforma społecznościowa to znacznie więcej. Można nawet wykorzystać ją w sprzedaży – i wbrew pozorom nie jest to trudne!
Instagram = zdjęcia?
Oczywiście, że tak. Pozornie powoduje to, że nie wszystkie branże nadają się na Instagrama. Trudno na przykład wyobrazić sobie ciekawe konto na Instagramie prowadzone przez biuro rachunkowe. Ale tak naprawdę wszystko zależy od Twojej kreatywności! Wbrew pozorom przebicie się na Instagramie dla sklepu internetowego sprzedającego odzież może być trudniejsze. Zdjęć modowych jest na platformie cała masa. Interesujących zdjęć związanych z księgowością – raczej niewiele. Kluczem jest dobry pomysł. Pamiętaj też, żeby unikać zdjęć stockowych czy typowo produktowych.
Współpraca z influencerami
Instagram jest jednym z tych miejsc, w którym aż się roi od influencerów. To wielka szansa dla firm – wbrew pozorom nie tylko tych dużych, dysponujących ogromnymi budżetami. Być może nie uda Ci się nawiązać współpracy z celebrytami, o których rozpisują się plotkarskie portale, ale nic straconego. Najważniejsze jest, by profile osób, z którymi nawiązujesz współpracę, pasowały do Twojej działalności. Sprzedajesz sprzęt sportowy lub turystyczny? Na Instagramie znajdziesz całą masę profili związanych z tą tematyką. Niektóre z nich obserwowane są przez dziesiątki a nawet setki tysięcy osób. Podjęcie współpracy z nimi będzie na pewno łatwiejsze, tańsze, a przede wszystkim skuteczniejsze, niż z piosenkarką albo aktorką, której profil przypomina słup ogłoszeniowy.
Nie zapomnij o promocjach
Prawdopodobnie od czasu do czasu oferujesz swoim klientom promocje. Być może organizujesz je za pośrednictwem Facebooka czy newslettera. A gdyby przygotować promocję tylko dla tych osób, które obserwują Cię właśnie na Instagramie? Możesz na przykład przygotować specjalną ofertę na dany produkt lub usługę albo kod promocyjny, który udostępniony będzie tylko na tej platformie. Dzięki temu zachęcisz obserwujących do zakupu, przy okazji zwiększając wartość swojego profilu i pokazując innym, że warto Cię obserwować.
Jak widać przekonanie o tym, że Instagram sprawdza się tylko w niektórych branżach i ma charakter czysto wizerunkowy, a nie sprzedażowy, jest błędne. Platforma ta cieszy się ogromną popularnością i daje duże możliwości. Warto je wykorzystać – ryzyko jest niewielkie, a zysk może okazać się ogromny!