Wydawać się może, że im dalej sięga reklama, tym większa szansa na to, że uda się z niej pozyskać klientów. Jest to prawda, która sprawdzi się jedynie w odniesieniu do produktów, czy usług świadczonych globalnie. Dla wszystkich innych branż, które wymagają dojazdu do klienta, albo proponują świadczenie usług w swojej siedzibie, reklamowanie się na zbyt dużym obszarze nie będzie przynosiło pozytywnych skutków.
Znajdź swojego klienta
W chwili ustalania do kogo chcemy dotrzeć ze swoją reklamą mamy zazwyczaj dwie drogi, którymi się kierujemy. Pierwsza z nich to szukanie klienta idealnego, takiego, z myślą, o którym powstawał nasz biznes. Większość przedsiębiorców ma w głowie takiego wymarzonego klienta. Druga droga dotarcia to szukanie klientów podobnych do tych, którzy już z naszych usług korzystają. Która z dróg jest lepsza? Zdecydowanie ta druga. Jeśli tworzymy produkty dla kobiet w wieku od 25 do 35 lat ale okazuje się, że kupują je głównie kobiety powyżej 40 lat, to właśnie do nich należy kierować reklamy bo to właśnie one stają się głównym odbiorcą naszych produktów i próba oszukiwania samych siebie nie przyniesie dobrego efektu. Podobnie jest z lokalizacją.
W jakich branżach sprawdzi się pozycjonowanie lokalne?
W przypadku pozycjonowania lokalnego najlepiej sprawdzają się branże usługowe, czyli wszelkiego rodzaju branże, które wymagają dojazdu do klienta. Mechanik samochodowy najczęściej wybierany jest w odniesieniu do lokalizacji, ponieważ wszystkim zależy na tym, by był jak najbliżej naszego miejsca zamieszkania. Podobnie jest w przypadku hydraulików, elektryków, czy ekip remontowych. Dojazd powyżej kilkudziesięciu kilometrów dla nikogo nie byłby opłacalny. Działa to także w drugą stronę, jeśli szukamy dentysty, bo nasze dziecko boli ząb, to będziemy szukać tego jak najbliżej naszego domu. Drukarnie, wypożyczalnie samochodów, taksówki, usługi koparką i cały szereg innych usług, które wymagają bezpośredniego kontaktu, są szukane w najbliższej okolicy.
Jak się pozycjonować lokalnie?
Wyszukiwarka Google posiada coś, co nazywamy geolokalizacją, jest to funkcja działająca niezależnie od użytkownika i bez jego udziału. Jeśli będą w centrum Żor, wpiszemy w wyszukiwarkę „fryzjer”, to wyniki wskażą nam fryzjerów właśnie z tego miasta, z centrum. Jeśli to samo zapytanie wpiszemy będąc na obrzeżach miast,a wyniki mogą być zgoła inne. Dlatego w pozycjonowaniu lokalnym bardzo istotna jest wizytówka Google Moja Firma i obecność na mapie bo to właśnie na jej podstawie pojawiają się wyniki geolokalizacyjne. Natomiast w pozycjonowaniu lokalnym ważne jest także to, aby na stronie i w ewentualnych reklamach zawarta była informacja na temat tego, że firma działa i świadczy usługi na terenie danego miasta, obszaru bądź lokalizacji.