Współpraca z influencerami. Brzmi jak coś, na co Cię nie stać i co niekoniecznie przyniesie dobre efekty? Pokażemy Ci, że nie zawsze musi tak być!
Kim jest influencer?
Najkrócej mówiąc, influencer to osoba, która tworząc treści gromadzi wokół siebie grupę odbiorców. Budowanie relacji z tą społecznością – na przykład poprzez dzielenie wspólnych zainteresowań czy opinii – powoduje, że odbiorcy przywiązują się do influencera i próbują go naśladować. Dzięki temu influencer może wpływać na ich zachowania – na przykład decyzje zakupowe.
Nie tylko znane twarze
Influencerzy kojarzą się głównie z celebrytami z pierwszych stron gazet. Dla wielu firm współpraca z nimi pozostaje czymś nieosiągalnym – stawki za reklamę bywają zaporowe. Ponadto często efekty są odwrotne od zamierzonych. Influencerom zdarzają się bowiem wpadki. Coraz częściej zarzuca się im też, że interesują ich tylko wpływy z reklam, dlatego reklamują wszystko, co się da a ich profile przypominają słupy ogłoszeniowe.
Influencera wybierz mądrze
Ale przecież nie musisz od razu podejmować współpracy z Małgorzatą Rozenek czy Anną Lewandowską. Nie brakuje mniej rozpoznawalnych influencerów, którzy pracują za znacznie niższe stawki, nierzadko decydują się też na barter. Współpraca z taką osobą może przynieść znacznie lepsze efekty. No bo co z tego, że jakaś celebrytka ma milion obserwujących, skoro tylko niewielka część z nich należy do Twojej grupy docelowej? Dużo lepszym rozwiązaniem będzie współpraca z osobą, której liczba obserwatorów liczona jest w tysiącach, ale zdecydowanie lepiej pasuje do grupy Twoich potencjalnych klientów. Mówiąc krótko – jeżeli sprzedajesz odzież czy akcesoria do górskich wędrówek, szukaj influencerów, u których dominuje content związany z górskimi wędrówkami. Dzięki temu Twój przekaz nie zginie gdzieś pomiędzy reklamami proszków do prania i wybielaczy do zębów, a trafi w 100 procentach do osób, do których powinien.
Jak zacząć współpracę z influencerem?
Rozwiązań jest wiele. Być może są konkretne osoby, które obserwujesz na Instagramie, Facebooku czy YouTube i do których chcesz się zwrócić. W takim wypadku wystarczy do nich napisać. Pomocne w znalezieniu osób do współpracy mogą być też regularnie publikowane rankingi influencerów. Wielu influencerów korzysta też z platform sieciowych typu Whitepress lub pomocy agencji.
Nie wiesz, jak zacząć współpracę z influencerami? A może nie potrafisz jej wpleść w już istniejącą strategię marketingową? Odezwij się – chętnie Ci pomożemy!