Jak promować firmy objęte zakazem reklamy? Pozycjonowanie kancelarii adwokackiej, placówek służby zdrowia oraz weterynarii

Zawody zaufania publicznego taki jak lekarz, prawnik, czy szerzej przychodnie i kancelarie, objęte są zakazem reklamowania. Oznacza to, że w żaden bezpośredni sposób nie mogą promować swoich usług. W jaki sposób zatem nowo otwarta kancelaria może przebić się przez dziesiątki innych działających na tym samym obszarze? Jak przychodnia weterynaryjna może dotrzeć do nowych pacjentów? Podpowiadamy jak promować firmy objęte zakazem reklamy.

 

Pozycjonowanie adwokata

Adwokaci, prawnicy, kancelarie i radcy prawni nie mogą płacić za reklamę w Internecie. Ne mogą wykupić baneru reklamującego ich usługi, artykułu sponsorowanego ani postu w mediach społecznościowych. Wszystko to regulowane jest przez Kodeks Etyki Adwokackiej, który ściśle i skrupulatnie przedstawia. Według Kodeksu wyżej wymienione zawody mogą mieć stronę internetową, tablice przy siedzibie kancelarii, mogą wydawać broszury i mieć wpisy w bazach adresowych. Nie mogą jednak mieć natarczywej treści. Kodeks wspomina także o zakazie wykupowania materiałów płatnych w internecie. Dozwolone jest jednak pozycjonowanie adwokata, a właściwie jego strony internetowej. Jak to robić?

 

Kwestie Google Ads są bardzo sporne, ponieważ może być to odebrane jako jawna reklama. Dlatego najlepiej postawić na dobrze zoptymalizowaną stronę internetową i eksperckie treści. Przede wszystkim strona powinna być przyjazna i czytelna zarówno dla użytkownika, jak i dla robotów Google. Ważne jest wyeliminowanie wszystkich błędów, zadbanie o meta tagi, a także o treść ekspercką.

 

Dobra jakość treści jako sposób na wysokie pozycje

Pozycjonowanie stron internetowych, zwłaszcza branż takich jak kancelarie, czy przychodnie lekarskie, jest trudne, dlatego w dużej mierze opierać powinno się właśnie na treści. Poza tym, co oczywiste, czyli treściami na stronie głównej i poszczególnych podstronach bardzo dobrym rozwiązaniem będzie rozbudowa treści o bloga. Pozycjonowanie przychodni zdrowia przyniesie znacznie lepsze efekty, jeśli na blogu znajdą się opisy badań, poradniki jak się do nich przygotować. Przy okazji niesie to wartość także merytoryczną dla pacjentów. Podobnie pozycjonowanie weterynarza, czy przychodni weterynaryjnej, dzięki newsletterowi, na który może się zapisać każdy odwiedzający stronę, właściciele zwierząt będą pamiętać o obowiązkowych szczepieniach i kontrolach ze swoim pupilem. Warto dzielić się wiedzą, dzięki której nie tylko strona jest lepiej widoczna w wynikach wyszukiwania, ale także możliwe jest zdobycie zaufania, które jest istotne wśród przyszłych klientów lub pacjentów.