Kiedy spodziewać się efektów pozycjonowania?

Nawigacja po artykule:

Do pozycjonowania bardziej pasuje termin proces niż działanie, ponieważ składa się na niego szereg mniejszych i większych zadań. Wszystkie prowadzą do zwiększenia widoczności w wyszukiwarce Google i do wysokich pozycji. Jednak na efekty trzeba niejednokrotnie czekać i to dość długo. Dlaczego tak jest i kiedy można spodziewać się efektów pozycjonowania?

Od czego zaczyna się pozycjonowanie i jak wpływa to na widoczność strony?

Zanim zacznie się właściwa praca, konieczne jest wykonanie audytu strony. Ma on za zadanie wykrycia i wskazania wszystkich błędów technicznych i nie tylko, z którymi zmaga się dana strona internetowa. Błędy te mogą istnieć zarówno na poziomie wizualnym, jak i kodu, czyli struktury strony. Dzięki audytowi właściciel strony zdaje sobie sprawę z jakimi problemami zmaga się witryna i ile pracy jest koniecznej do wykonania. Po wykonaniu audytu można zacząć wdrażać pierwsze zmiany optymalizacyjne.

Optymalizacja, czyli pierwszy skok

Optymalizacja polega w pierwszej kolejności na wyeliminowaniu wszystkich rażących błędów, poprawie szybkości ładowania strony, dostosowaniu strony do wymogów przeglądarki Google, a także wygody użytkowników. Już po zakończeniu tego kroku dostrzec można pierwsze wzrosty w widoczności, a także wzrosty pozycji pożądanych fraz. Samą optymalizacją nie da się wypozycjonować strony internetowej, jednak pozwala ona na stworzenie bardzo solidnej i trwałej podstawy do dalszych prac, które w rezultacie będą prowadzić do osiągnięcia zadowalającego efektu.

Wykres przedstawiający zmiany widoczności na skutek rozpoczętych działań na podstawie klienta z branży wywozu odpadów niebezpiecznych.

Content – krok numer dwa

Po optymalizacji pod kątem technicznym czas na optymalizację tekstów, a często na ich przygotowanie od podstaw. Wielu właścicieli stron nie zdaje sobie sprawy z tego, jak istotne są treści na stronie internetowej, zarówno dla użytkowników, jak i robotów Google. Są one niezwykle ważne, ponieważ dzięki nim roboty Google są w stanie dopasować tematykę do poszczególnej podstrony a sami użytkownicy uzyskać niezbędne informacje na temat poszukiwanych zagadnień. Im więcej na stronie tekstów i im częściej są one uzupełniane o nowe treści, tym lepiej i pozytywniej strona wypada w oczach robotów i osób ją odwiedzających.

Link building – rozbudowany profil linkowania

Link building to bardzo ważny element całego procesu, który buduje zaufanie i znacząco zwiększa widoczność strony w Internecie. Cały proces jest złożony i konieczne jest wzięcie wielu elementów pod uwagę, jednak przynosi on w rezultacie najlepsze efekty. Jednocześnie wymaga sporych nakładów pracy, a efekty te widoczne są nawet po kilku miesiącach. Zdobywanie każdego kolejnego linka składa się na całościowy sukces strony, jednak sukces ten wymaga cierpliwości.

Dołącz do grona zadowolonych klientów