Pozycjonowanie firmy usługowej – na co zwrócić uwagę?

Pozycjonowanie strony internetowej jest bardzo ważne, ponieważ to właśnie w Internecie potencjalni klienci będą szukać wykonawcy danej usługi. Nie ważne, czy będzie to elektryk, fryzjer czy dentysta, sprawdzanie opinii, szukanie numeru telefonu, dokładnego adresu, zakresu usług, czyli wszystkiego, co ma wpływ na decyzję dotyczącą tego, jakiego usługodawcę wybrać. Co jest ważne podczas pozycjonowania firm usługowych?

Pozycjonowanie lokalne

Firmy usługowe działają z reguły lokalnie. Nie opłaca się ani przedsiębiorcy, ani klientowi zamówienie elektryka z miasta oddalonego o 100 km, podobnie z fryzjerem, mechanikiem i większością firm usługowych. Dlatego też, w przypadku takich działalności najlepszym rozwiązaniem jet pozycjonowanie lokalne. Polega ono na tym, że podejmuje się próbę dotarcia do potencjalnych klientów tylko na danym terenie. Dużym ułatwieniem jest geolokalizacja w wyszukiwarce Google, która podpowiada wyniki z dookreśleniem terenu, z którego pojawia się zapytanie. Jednak aby taka geolokalizacja mogła działać poprawnie, konieczne jest właściwe zoptymalizowanie strony. Ponadto, czasem szukanie danej usługi nie jest wykonywane z określonego terenu, czyli będąc w Krakowie, możemy szukać usługi we Wrocławiu, do którego właśnie zmierzamy. Pozycjonowanie lokalne daje najlepsze z możliwych rezultatów dla firm usługowych, ponieważ dociera do osób, które rzeczywiście mogą korzystać z danych usług.

Wizytówki Google Moja Firma

Po wpisaniu w wyszukiwarkę Google nazwy usługi pojawia się mapka, z zaznaczonymi punktami usługowymi oraz podstawowe informacje o firmie. Są to wizytówki Google Moja Firma. Aby taka wizytówka mogła się pojawić, konieczne jest założenie profilu, uzupełnienie danych i optymalizacja. Optymalizacja wizytówek Google Moja firma polega przede wszystkim na tym, że dookreślane jest, czym dana firma się zajmuje, uzupełnienie godziny otwarcia, numery telefonów, adres, maila. Ponadto dzięki takiej wizytówce, osoby przeglądające samą mapę również mogą znaleźć firmę, ponieważ na stałe jest ona wpisana w mapę miasta. Ponadto tworzenie wizytówek Google pozwala na dodawanie opinii, które są z kolei bardzo istotne dla osób, które szukają usługodawcy. Warto śledzić komentarze i na bieżąco na nie odpowiadać.

Dobrym sposobem na rozreklamowanie firm usługowych są kampanie reklamowe Google Ads, które gwarantują pierwsze miejsca w wynikach wyszukiwania Google dla wielu różnych zapytań.