Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych jest procesem bardzo złożonym i długotrwałym. W zależności od branży, na efekty można czekać nawet kilka miesięcy. Pomimo tego z całą pewnością warto podjąć decyzję o pozycjonowaniu strony internetowej, głównie dlatego, że efekty jakie można osiągnąć są wyjątkowo zadowalające. A co daje nam pozycjonowanie?
1. Wzrost ruchu
Ruch na stronie to wejścia prawdziwych, realnych użytkowników, którzy spędzają na stronie trochę czasu, wchodzą z nią w interakcje i decydują sę na skorzystanie z oferty. Aby taki ruch pozyskać strona musi pojawiać się na określone frazy w wyszukiwarce Google. Im lepiej dobrane frazy, tym lepszy jest ten ruch. Lepszy, czyli taki, który jest w stanie wygenerować jak najwięcej realnych „skorzystań” z oferty. Ruch może być pozyskiwany z wielu miejsc, jednak najbardziej wartościowy jest ten, który prowadzi z wyszukiwarki Google, czyli z wyszukiwań organicznych.
2. Wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania Google
Ruch organiczny bardzo mocno związany jest z tym, jak wysoko w wynikach wyszukiwania jest dana strona. Żeby osiągnąć zadowalające efekty, konieczne jest przeprowadzenie analizy, z której będzie można wywnioskować jakie frazy generują najwięcej ruchu, czyli po jakich wyszukiwaniach potencjalni klienci trafiają na stronę. Pozycjonowanie stron zakłada optymalizację strony lub danej podstrony na określone słowa kluczowe. Ma to za zadanie zwrócić uwagę zarówno wyszukiwarki, jak i użytkowników, jaka jest tematyka strony i co mogą na niej znaleźć. Pozycjonowanie to również ogólne zwiększanie widoczności, nie tylko na dane frazy. Ważne jest to, by dana witryna pojawiała się pod jak największą ilość zbliżonych słów kluczowych.
3. Dotarcie do klienta
W pozycjonowaniu nie są istotne same cyfry, czyli pozycje, ale to, na ilu rzeczywistych klientów się to przekłada. To klienci generują zyski i sprawiają, że firma wciąż może istnieć i działać. W przypadku pozycjonowania stron firm usługowych i działających lokalnie najkorzystniejsze jest pozycjonowanie lokalne, dzięki któremu dotrzeć można do rzeczywistej grupy klientów, którzy będą chcieli skorzystać ze świadczonych przez firmę usług. Dotarcie do klienta przekłada się na rzeczywisty zysk, który z kolei prowadzi do rozwoju firmy.
Obecne każda firma musi mieć stronę w internecie, ponieważ to właśnie tam najpierw szukają jej klienci. Znalezienie jej może być jednak trudne, zwłaszcza jeśli branża jest konkurencyjna, dlatego warto zadbać o skuteczne pozycjonowanie stron internetowych firmy.