Własny e-commerce, na co koniecznie zwrócić uwagę?

Nawigacja po artykule:

Planując założenie sklepu internetowego trzeba odpowiedzieć sobie na kilka istotnych pytań. Tworzyć wszystko od podstaw, czy skorzystać z gotowej platformy? A jak z platformy, to z której? Porównajmy wady i zalety różnych rozwiązań!

Własny system czy gotowe rozwiązania?

Istnieje mnóstwo platform, pozwalających na szybkie i łatwe założenie własnego sklepu internetowego. Ich podstawową zaletą na pewno jest przystępność. W skrócie, przygotowanie takiego sklepu można porównać do budowania z klocków – dobierasz odpowiednie elementy i składasz je w całość. Nie wymaga to znajomości programowania czy projektowania. Minimalizuje też ryzyko, że w projekcie Twojego sklepu zabraknie jakiegoś istotnego składnika. Kolejną zaletą platform e-commerce są koszty, nieporównywalnie niższe, niż w przypadku projektowania i programowania własnego systemu. A jakie wady mają gotowe rozwiązania? Największą jest zapewne powtarzalność. Sklepy tworzone w oparciu o najpopularniejsze systemy liczyć można w tysiącach. Tymczasem możliwości, jakie dają gotowe rozwiązania e-commerce, są ograniczone. Nic więc dziwnego, że sklepy internetowe mogą wydawać się podobne do siebie. Jeżeli więc zależy Ci na indywidualnym charakterze sklepu, a budżet na to pozwala – postaw na samodzielnie stworzony system.

Jaką platformę wybrać?

Załóżmy jednak, że decydujesz się na skorzystanie z gotowej platformy. Tylko którą wybrać? Przyjrzyjmy się wadom i zaletom dwóch, naszym zdaniem najciekawszych – WooCommerce i Presta Shop.

Wady i zalety WooCommerce:

WooCommerce działa na zasadzie wtyczki systemowej do WordPressa. Jeżeli więc posiadasz już stronę internetową opartą o ten CMS, to WooCommerce wydaje się naturalnym wyborem. Właśnie łatwość integracji i instalacji jest jedną z największych zalet tego rozwiązania. Warto zaznaczyć, że jest to rozwiązanie bezpłatne. WooCommerce posiada rozbudowane możliwości personalizacji, a dzięki szerokiej dostępności wtyczek można łatwo go dopasować do potrzeb niemal każdego sklepu. Dodatkową zaletą jest rozbudowana społeczność – w razie problemów nie powinno więc być kłopotu z uzyskaniem pomocy. Niestety, nie ma dedykowanego wsparcia technicznego. WooCommerce wymaga własnego hostingu. Warto zwrócić również uwagę na kompatybilność i aktualność wtyczek oraz ewentualne problemy z dodawaniem nowych funkcjonalności.

Wady i zalety Presta Shop

Presta Shop pozwala stworzyć własny, w pełni darmowy sklep internetowy. Wymaga jednak własnego hostingu i domeny. Wśród jego zalet warto wymienić rozbudowane funkcje SEO i wspierające marketing, stały rozwój i dbanie o aktualizacje, stosunkowo łatwą obsługę, skalowalność oraz możliwość dodawania kont z różnymi poziomami uprawnień. Niestety rozwiązanie to cierpi na brak kilku podstawowych funkcji. Ponadto skomplikowana budowa wymaga sporej przestrzeni na serwerze, a edycja dostępnych szablonów może sprawiać trudność. 

Nie wiesz, które z rozwiązań wybrać dla swojego sklepu? Daj znać, chętnie pomożemy i doradzimy w wyborze!

Dołącz do grona zadowolonych klientów