Współpraca z agencją marketingową – na co zwrócić uwagę

Nawigacja po artykule:

Skuteczne działania marketingowe wymagają sporej wiedzy i doświadczenia na wielu płaszczyznach. Wiele firm decyduje się na współpracę z agencjami marketingowymi, jako rozwiązanie wygodniejsze i bardziej opłacalne, niż tworzenie własnego działu marketingu. Ale jak dobrze wybrać agencję?

Poproś o radę

Z pewnością masz znajomych bądź kontrahentów, którzy korzystają z usług agencji. Poproś ich o rekomendacje, spróbuj dowiedzieć się, jak wygląda współpraca i jakie efekty przynosi. To najprostszy sposób, by z wielkiej sieci agencji marketingowych wyłowić kilka wartych uwagi. Następnie możesz sprawdzić, co pisze się o nich w internecie. Jeżeli klienci mają złe doświadczenia z którąś z agencji, na pewno się o tym dowiesz. Pamiętaj jednak, że w internecie napisać można wszystko, nie zawsze zgodnie z prawdą. Dlatego zbyt pochlebne lub bardzo negatywnie nacechowane opinie traktuj ostrożnie.

Czy agencja rozumie Twoje potrzeby?

Podczas rozmów z wybraną agencją zwróć uwagę na to, czy jej przedstawiciele próbują zrozumieć Twój biznes. Bez tego ciężko będzie określić zakres działań czy zdefiniować grupy odbiorców. Jeżeli nikt nie pyta Cię o charakter Twojej działalności, nie próbuje poznać produktu ani klientów, powinien to być sygnał ostrzegawczy. Bez tej wiedzy agencja nie będzie w stanie stworzyć skutecznej, dopasowanej do Twoich potrzeb strategii.

Jasno określone zasady

Już na początku współpracy warto określić zasady, które pozwolą uniknąć ewentualnych problemów z komunikacją czy odpowiedzialnością. Ustalcie, kto będzie pracował na stałe przy projekcie – zarówno po stronie agencji, jak i Twojej firmy. Ułatwi to zdecydowanie przepływ informacji i konsultowanie kolejnych kroków. Ważne, by osoba decyzyjna w Twojej firmie była na bieżąco z działaniami. Pozwoli to uniknąć zwłoki np. przy zatwierdzaniu budżetu czy nowych kreacji reklamowych. Kolejnym niezwykle istotnym aspektem jest raportowanie. Agencja powinna przynajmniej raz w miesiącu zdawać raport ze swoich działań i ich efektów. Niestety, często takie raporty są dla laika nieczytelne. Dlatego warto już na wstępie określić, co będzie zawierał raport i jaką przyjmie formę.

Oczywiście na to, czy współpraca z agencją będzie przebiegała bez problemu wpływa znacznie więcej czynników – wymieniamy tylko kilka naszym zdaniem najistotniejszych. A może chcesz zobaczyć, jak wygląda współpraca z nami? Nic prostszego – zapraszamy do kontaktu!

Dołącz do grona zadowolonych klientów