Czy kampanie reklamowe są skazane na niepowodzenie, jeżeli nie mają odpowiednich budżetów? Niekoniecznie! Podpowiadamy, jak uzyskać zaskakujące efekty przy niewielkich nakładach finansowych.
Co to znaczy “mały budżet”?
Niestety, to pojęcie względne i ciężko jednoznacznie wskazać konkretne kwoty. Dużo zależy od branży, w jakiej działasz, oraz konkurencji. Śmiało możesz uznać, że Twój budżet jest mały, jeśli konkurujesz z firmami gotowymi wydawać miesięcznie dziesiątki tysięcy złotych na reklamę w mediach społecznościowych i Google, a dysponujesz zaledwie ułamkiem tych kwot. Nie oznacza to jednak, że jesteś na straconej pozycji.
Skuteczna reklama z małym budżetem na Facebooku
Jest kilka prostych sposobów, by Twoje reklamy przynosiły dobre efekty bez wydawania wielkich pieniędzy:
- Proste rozwiązania są najlepsze. Nie stać Cię na eksperymenty z zestawami reklam, umiejscowieniem, ręczną kontrolą stawek itd. Automatyzacja Facebooka nie jest idealna, ale przy małych budżetach warto się na nią zdać.
- Dobra kreacja czyni cuda. Nawet jeżeli trafisz do odbiorców, którzy nie są Twoimi potencjalnymi klientami, z dobrą kreacją masz szansę przykuć ich uwagę i zapaść w pamięć. I na odwrót – zła kreacja reklamowa nie przekona nikogo, nawet jeśli idealnie dobierzesz grupę docelową.
- Poznaj swoich odbiorców najlepiej, jak to możliwe. W reklamie poświęć więcej uwagi targetowaniu, by zminimalizować ryzyko trafienia do odbiorców niezainteresowanych Twoją ofertą.
Skuteczna reklama z małym budżetem w Google Ads
Również reklama w Google z małym budżetem wymaga trochę więcej uwagi.
- Zachowaj umiar. Na początek zastanów się, na reklamie których produktów czy usług najbardziej Ci zależy. Wiemy, że kusi Cię, by reklamować wszystko, ale lepiej skupić się na kilku produktach/usługach i naprawdę dobrze je wypromować.
- Kluczowe… słowa kluczowe. Od ich wyboru i dopasowania zależy skuteczność Twoich działań. Skup się na klientach, którzy już dokonali wstępnego wyboru produktu czy usługi i szukają korzystnej oferty. Załóżmy, że sprzedajesz odkurzacze. Zamiast reklamować się na frazy ogólne – “odkurzacze”, “małe AGD” itp. – spróbuj reklamować konkretne marki, modele, aktualne promocje.
- Mierz wyniki. Bez sprawdzania konwersji nie będziesz w stanie ocenić skuteczności reklam i odpowiednio ich optymalizować.
Przedstawione powyżej zasady pozwolą zwiększyć skuteczność działań reklamowych z niewielkim budżetem. Stanowią jednak zaledwie ułamek tego, co możesz zrobić, by klienci Cię zauważali. Chętnie podzielimy się naszym doświadczeniem i pomożemy Twojej firmie rozwinąć skrzydła!